Email από τον συνάδελφο Περρή Μιχάλη (συντονιστική Αθηνών)
«Αφορά το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τους φορείς υποδοχής στην ερμηνεία του νόμου 3891,αρθρο 16,σχετικα με την αναγνωρισμένη και πραγματική μας υπηρεσία στις εταιρείες Ο.Σ.Ε/ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΩΜΑΝΙΑΣ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ Ν. 3891/2010 (ΑΡΘΡΟ 16)
ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΟΜΙΛΟΥ ΟΣΕ ΚΑΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
ΕΝΝΟΙΑ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
1. Σύμφωνα με τη διάταξη του εδ. β της παρ. 9 του άρθρου 16 του Ν. 3891/2010 που αναφέρεται στη σχέση του μεταφερόμενου με το Φορέα Υποδοχής «Ο μεταφερόμενος κατατάσσεται σε βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο με βάση το συνολικό χρόνο υπηρεσίας στις εταιρείες. Ο συνολικός αυτός χρόνος αποτελεί πραγματική υπηρεσία για όλα τα ζητήματα υπηρεσιακής και μισθολογικής κατάστασης. Αν υπάρχει πλεονάζων χρόνος λογίζεται ως διανυθείς στο βαθμό κατάταξης».
2. Η διάταξη αυτή ερμηνεύεται σαφώς εφόσον συνεξεταστεί με την αντίστοιχη διάταξη της παρ. 6 του ιδίου άρθρου 16 του Ν. 3891/2010. Σύμφωνα, πράγματι, με τη ρύθμιση της παρ. 6 «Μέσα σε 14 ημέρες ….. κάθε εταιρεία στην οποία εφαρμόζεται η εκάστοτε διαδικασία μεταφοράς συντάσσει, ανά νομό προτίμησης, κατάλογο, όπου αναγράφει τα ονοματεπώνυμα, την πραγματική και αναγνωρισμένη υπηρεσία, τα τυπικά προσόντα, την εκπαιδευτική βαθμίδα, την ειδικότητα και τις θέσεις προτίμησης των συγκεκριμένων εργαζομένων της που αποτελούν το Πλεονάζον Τακτικό Προσωπικό».
3. Είναι, συνεπώς, σαφές, ότι, κατά ρητή επιταγή του νόμου, για την κατάταξη των εργαζομένων στο σχετικό κατάλογο λαμβάνεται υπόψη και συνεκτιμάται η συνολική (πραγματική και αναγνωρισμένη) προϋπηρεσία του μισθωτού. Ο νόμος αναφέρει ρητώς, ότι, η σειρά κατάταξης στον αντίστοιχο κατάλογο προσδιορίζεται με βάση τη μεγαλύτερη πραγματική και αναγνωρισμένη προϋπηρεσίά .
4. Η επιμονή του νόμου στο κριτήριο της μεγαλύτερης (συνολικής δηλαδή πραγματικής και αναγνωρισμένης) προϋπηρεσίας εκφράζεται ρητώς και αναμφίλεκτο και στη συνέχια της ρύθμισης3 της απρ. 6 με την εξειδίκευση δύο πίθανών περιπτώσεων.
5. Πρώτη πιθανή περίπτωση: αν οι εργαζόμενοι που υποβάλλουν αίτηση μεταφοράς …. υπολείπονται των προβλεπόμενων αριθμών … ο κατάλογος συμπληρώνεται με τους επόμενους εργαζόμενους κατά το κριτήριο της μεγαλύτερης (συνολικής δηλαδή πραγματικής και αναγνωρισμένης) προϋπηρεσίας, μέχρι τη συμπλήρωση των απαιτούμενων αριθμών.
6. Δεύτερη πιθανή περίπτωση: αν οι εργαζόμενοι που υποβάλλουν αίτηση μεταφοράς … υπερβαίνουν τους προβλέπόμενους αριθμούς … το Διοικητικό Συμβούλιο εξαιρεί από τον κατάλογο τους έχοντες τη μικρότερη προϋπηρεσία, μέχρι τη συμπλήρωση των απαιτούμενων αριθμών.
7. Επισημαίνεται ακόμη ότι ο νόμος επιμένει στην επιλογή και προτεραιότητα της μεγαλύτερης συνολικής (πραγματικής και αναγνωρισμένης) προϋπηρεσίας και στις περιπτώσεις που περισσότεροι εργαζόμενοι διεκδικούν την ίδια θέση (εδ. η παρ. 8 άρθρου 16).
8. Με βάση, συνεπώς, τη ρητή επιμονή του νόμου στις παρ. 6 και 8 του άρθρου 16, στη μεγαλύτερη συνολική (πραγματική και αναγνωρισμένη) προϋπηρεσία αλλά και τη ρητή, επίσης, αναφορά στην παρ. 9 στο συνολικό (δηλαδή πραγματικό και αναγνωρισμένο) χρόνο, δεν καταλείπεται οποιαδήποτε αμφιβολία για το περιεχόμενο της ρύθμισης σε σχέση με το χρόνο που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη του μισθωτού σε μισθολογικό κλιμάκιο στο Φορέα Υποδοχής.
9. Προστίθεται μάλιστα ότι ο νόμος μεριμνά για τον αποκλεισμό οποιασδήποτε παρανόησης και διασαφηνίζει στην παρ. 9, ότι, ο συνολικός (δηλαδή τόσο ο πραγματικός όσο και ο αναγνωρισμένος) χρόνος θεωρούνται και αποτελούν πραγματική υπηρεσία για όλα τα ζητήματα υπηρεσιακής και μισθολογικής κατάστασης του μεταφερόμενου μισθωτού. Είναι, ασφαλώς, ευνόητο, ότι, αν ο νόμος αναφερόταν μόνο στον πραγματικό χρόνο δεν θα ανέφερε τη λήξηυ συνολικός χρόνος αλλά και δεν θα υπήρχε λόγος να διευκρινίσει το αυτονόητο, ότι ο πραγματικός χρόνος αποτελεί … πραγματική υπηρεσία. Αντιθέτως, με τη διευκρίνιση αυτή, ο νόμος εξομοιώνει και τον αναγνωρισμένο χρόνο με τον πραγματικό χρόνο και αξιώνει το συνυπολογισμό πραγματικού και αναγνωρισμένου χρόνου ως βάσης κατάταξης του μεταφερόμενου σε αντίστοιχο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο.
10. Από τα πιο πάνω προκύπτει, ότι, η έννοια συνολικός χρόνος είναι ενιαία στο σύνολο του ρυθμίσεων (παρ. 6. 8 και 9) του άρθρου 16 του Ν. 3891/2010 και από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο αναφερόμενος στην παρ. 9 συνολικός χρόνος διαφέρει από την έννοια του συνολικού χρόνου προϋπηρεσίας των αμέσως προηγουμένων παρ. 6 και 8 του ίδιου άρθρου.
11. Πέρα, βέβαια, των σαφών αυτών επιλογών του άρθρου 16 του Ν. 3891/2010, αποτελεί παραλογισμό η περίπτωση να επιχειρηθεί οποιαδήποτε μεταχρονολογημένη αφαίρεση χρόνου αναγνωρισμένου ήδη υπηρεσιακώς πριν από πολλά χρόνια. Μια παρόμοια διοικητικής φύσεως επιλογή προσκρούει σε πληθώρα συναφών λύσεων που στηρίζονται σε συνταγματικές και λοιπές νομοθετικές προβλέψεις αλλά και σε μεγάλο αριθμό διαχρονικών νομολογιακών αποφάσεων.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΩΜΑΝΙΑΣ
Η απάντηση που έδωσε ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ μετά από γραπτό αίτημα του Pressdaimon με συννημένο το υπόμνημα του ΡΩΜΑΝΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜ.ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΓΕΝ.Δ/ΝΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:22η-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ:Β'
ΣΧΕΤ:α)Εγγραφο σας αριθμ.ΥΠ.ΠΟ.Τ./ΔΙΟΙΚ/Β/54947/7-6-11
β)Η απο 14-6-11 αιτηση του κ......
Απαντωντας στο ανωτερο σχετικο εγγραφο σας,και την (β) σχετικη αιτηση,αναφορικα με τα διαλαμβανομενα σ'αυτο,σας πληροφορουμε τα εξης:
Στην παρ.9 εδαφ.β και γ του αρθρου 16 του Ν.3891/2010 οριζεται οτι <>
Επισης συμφωνα με τις διαταξεις της παρ.22 του αρθρου τριτου του Ν.3845/2010 οπως συμπληρωθηκε με τις διαταξεις του αρθρου 2 του ν.3899/2010
Απο τη ρητη διατυπωση των ως ανω διαταξεων,σαφως συναγεται οτι για τους μεταφερομενους υπαλληλους απο τις Εταιριες ΟΣΕ Α.Ε και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε θα ληφθει υποψη για την καταταξη τους στα Μ.Κ του Ν.3205/2003 ολος ο χρονος υπηρεσιας που ειχαν στις εταιριες ΟΣΕ Α.Ε ΚΑΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
οι προυπηρεσιες που ειχαν στον ιδιωτικο τομεα,δεν λαμβανονται υποψη για την καταταξη τους στα ως ανω Μ.Κ.Επισης δεν δικαιουνται να διατηρησουν προσωπικη διαφορα λογω της ρητης καταργησης της με τις διαταξεις του αρθρου 2 του Ν.3899/2010.